САСЛУШАЈ САГОВОРНИКА ПАЖЉИВО!
БИРАЈ РЕЧИ ПРИ РАЗГОВОРУ!
УВЕК ГОВОРИ САМО ИСТИНУ!
БУДИ ПАЖЉИВ И ОПРЕЗАН У ИГРИ!
УЛАЗИ У ШКОЛУ И ИЗЛАЗИ У РЕДУ!
Супер је што смо различити!!!
o Не треба сви да будемо исти!
o Прво погледај (види) па онда говори (кажи,пресуди)
o ,,Испеци,па реци''
Позоришне представе за децу:
Пут око света - представа за децу до 100 година
Пут око света - позориште лутака
Себични принц
Библиотека је место на којем можеш да позајмиш књигу коју желиш да прочиташ. У њој можеш и да истражујеш и долазиш до нових сазнања. Када дођеш у библиотеку, треба да поштујеш правила лепог понашања.
ПРАВА И ОБАВЕЗЕ
Твоја права у школи су да:
-стичеш знања о свему што је потребно
-да питаш све што те занима
-да слободно изражаваш своје мишљење
-да користиш школске просторије, намештај и наставна средства
Твоје обавезе у школи су:
-да редовно и на време долазиш у школу
-да учиш, вежбаш и извршаваш своје школске обавезе
-да поштујеш правилча понашања
-чуваш школску имовину
ОЛОВКУ РЕЖИ У КАНТИ ЗА СМЕЋЕ.
НЕ ПРИЧАЈ НА ЧАСУ.
СЛУШАЈ УЧИТЕЉИЦУ.
НЕ БАЦАЈ ОТПАТКЕ НА ПОД.
НЕ ТРЧИ ПО ХОЛУ.
НЕ НОСИ УЖИНУ У ТОАЛЕТ.
У УЧИОНИЦИ БУДИ ПАЖЉИВ.
Вредности које желимо да се негују у школи:
Понашања која су неприхватљива су:
ШКОЛСКА ПРАВИЛА:
ЧАРОБНЕ РЕЧИ
Постоје четири чаробне речи
којима се ружно понашање лечи.
За њих зна свако ко другарство воли:
ХВАЛА, МОЛИМ, ИЗВИНИ, ИЗВОЛИ.
Помоћу тих кратких, чаробних речи
свака се свађа, свака туга спречи,
И код куће, и у вртићу и школи,
ХВАЛА, МОЛИМ, ИЗВИНИ,
ИЗВОЛИ.
Распоред дневних активности
У првом разреду ученик у сарадњи са родитељем и учитељем треба да састави план дневних активности. У распореду треба планирати време које дете проводи у спавању- најмање 8-9-10 часова. Планирати и време које проводе на настави у школи, слободно време и учење. Посебну пажњу треба посветити планирању времена за учење. Колико је времена потребно за учење зависиће од претходног знања, способности и степена развоја навика ( пола сата до сат и по).
Ако се придржавају свог распореда то ће помоћи да успешно формирају радне навике, али и имају више слободног времена.
Ученике од самог почетка школовања треба учити и научити како да распореде време током радног дана, колико, и у које време учити, када и како користити слободно време, шта и колико помагати родитељима, када се, како и колико одмарати и слично.
Да ли деци дати готов план дневних активности (режим), стручно састављен, или препустити сваком детету да сам, према својим интересовањима и уверењима састави сопствени план дневних активности?
Деца у овом узрасту нису способна да самостално састављају овакве планове. Треба их првенствено навикавати на одређени режим, а у том процесу постепено их обучавати и на индивидуално планирање сопственог рада. Само тако ће бити оспособљени да самостално планирају сопствени рад, а тиме и успешно учење у каснијим разредима основне школе, средње школе као и на студијама.
После наставе дете се мора одморити да би било спремно за нове активности.
Важно је да дете устаје у одређено време , а било би добро и да се након устајања мало времена посвети вежбама, које ће спречавати деформитете кичменог стуба, допринети бољој циркулацији и омогуцити детету да буде спремно за активности које га очекују у току дана. Важно је да се планира и одлазак на спавање у одређено време. У овом узрасту детету је потребно око 10 сати спавања.
Изузетно је важно да код деце формирамо навику да се увек у одређено време одлази на спавање и у одређено време устаје. Ако то стално чинимо, развијамо код деце корисну навику која утиче да дете буде свежије, одморније и спремније за рад.
Ово је само предлог распореда дневних активности ученика :
НАСТАВА ПРЕ ПОДНЕ |
|
Време |
Садржај активности |
7.00 |
Устајање |
7.00-7.30 |
Јутарња хигијена, намештање кревета, вежбање, облачење, доручак, спремање за школу |
7.30 |
Полазак у школу |
7.45-12.05 |
Настава |
12.05-13.00 |
Долазак кући, одмор |
13.00-13.30 |
Ручак |
13.30-15.00 |
Одмор, слободно време, помоћ у кући, дружење |
15.00-17.00 |
Учење |
17.00-19.00 |
Одмор, слободно време, помоћ у кући, дружење |
19.00-19.30 |
Вечера |
19.30-20.30 |
Припремање књига и шрибора за сутрашњи дан |
20.30-21.00 |
Лична хигијена и припремање за одлазак за кревет |
21.00 |
Одлазак у кревет |
Заједно са својим малишаном направите план активности који њему највише одговара и навикавајте га да се тог плана придржава.