САСЛУШАЈ САГОВОРНИКА ПАЖЉИВО!

 

БИРАЈ РЕЧИ ПРИ РАЗГОВОРУ!

 

УВЕК ГОВОРИ САМО ИСТИНУ!

 

БУДИ ПАЖЉИВ И ОПРЕЗАН У ИГРИ!

 

УЛАЗИ У ШКОЛУ  И ИЗЛАЗИ  У РЕДУ!

 

Супер је што смо различити!!!

o   Не треба сви да будемо исти!

o   Прво погледај (види) па онда говори (кажи,пресуди)

o   ,,Испеци,па реци''

   



Драмски програм за децу: Јасминка Петровић „Од читања се расте“

 





Библиотека је место на којем можеш да позајмиш књигу коју желиш да прочиташ. У њој можеш и да истражујеш и долазиш до нових сазнања. Када дођеш у библиотеку, треба да поштујеш правила лепог понашања.



ПРАВА И ОБАВЕЗЕ

 

Твоја права у школи су да:

-стичеш знања о свему што је потребно

-да питаш све што те занима

-да слободно изражаваш своје мишљење

-да користиш школске просторије, намештај и наставна средства

 

Твоје обавезе у школи су:

-да редовно и на време долазиш у школу

-да учиш, вежбаш и извршаваш своје школске обавезе

-да поштујеш правилча понашања

-чуваш школску имовину

 



            ОЛОВКУ РЕЖИ У КАНТИ ЗА СМЕЋЕ.

            НЕ ПРИЧАЈ НА ЧАСУ.

            СЛУШАЈ УЧИТЕЉИЦУ.

            НЕ БАЦАЈ ОТПАТКЕ НА ПОД.

НЕ ТРЧИ ПО ХОЛУ.

НЕ НОСИ УЖИНУ У ТОАЛЕТ.

У УЧИОНИЦИ БУДИ ПАЖЉИВ.


Вредности које желимо да се негују у школи:

  • Међусобно уважавање
  •   Поштовање
  •   Другарство
  •   Безбедност
  •   Знање
  •   Лепо понашање
  •   Праведност
  •   искреност
  • прихватање различитости

 

Понашања која су   неприхватљива  су:

 

  •  туча,  лаж ( ширење лажи о некоме)
  • Давање погрдних надимака
  •   Туча, гађање , дављење
  •    свађа,оговарање,вређање,исмевање
  •    избацивање из игре(,,не знаш да играш фудбал'')
  •   шарање по зидовима,клупама, вратима...
  •  ругање,давање ружних надимака
  •   ударање
  •   претеђе поруке
  •   псовање,избацивање из игре
  •   уништавање школске имовине
  •   доношење опасног оружја у школу (нож,пиштољ) и претње њима
  •   узимање туђих ствари без питања

 

 


ШКОЛСКА  ПРАВИЛА:

  •   решавамо сукобе разговором
  • поштујемо различитости и учимо да будемо толерантни
  •   пажљиво слушамо саговорника и бирамо речи у разговору
  •   опрезни смо у игри
  •   чувамо имовину у нашој школи

 


ЧАРОБНЕ РЕЧИ

 

Постоје четири чаробне речи

којима се ружно понашање лечи.

За њих зна свако ко другарство воли:

ХВАЛА, МОЛИМ, ИЗВИНИ, ИЗВОЛИ.

 

 

Помоћу тих кратких, чаробних речи

свака се свађа, свака туга спречи,

И код куће, и у вртићу и школи,
ХВАЛА, МОЛИМ, ИЗВИНИ, ИЗВОЛИ.

 

 

Распоред дневних активности

 

У првом разреду ученик у сарадњи са родитељем и  учитељем треба да састави план дневних активности. У распореду треба планирати време које  дете проводи у спавању- најмање 8-9-10 часова. Планирати и време које проводе на настави у школи, слободно време и учење. Посебну пажњу треба посветити планирању  времена за учење. Колико је времена потребно за  учење  зависиће  од  претходног знања,  способности и  степена развоја  навика ( пола сата до сат и по).

 

Ако се придржавају свог распореда то ће  помоћи да успешно формирају радне навике, али и  имају више слободног времена.

 

Ученике од самог почетка школовања треба учити и научити како да распореде време током радног дана, колико, и у које време учити, када и како користити слободно време, шта и колико помагати родитељима, када се, како и колико одмарати и слично.

 

Да ли деци дати готов план дневних активности (режим), стручно састављен, или препустити сваком детету да сам, према својим интересовањима и уверењима састави сопствени план дневних активности?

 

Деца  у овом узрасту нису способна да самостално  састављају овакве планове. Треба их  првенствено  навикавати на одређени режим, а у том процесу постепено их обучавати и на индивидуално планирање сопственог рада. Само тако ће бити оспособљени да самостално планирају сопствени рад, а тиме и  успешно учење у каснијим разредима основне школе, средње школе као и  на студијама.

 

     После наставе дете  се мора одморити да би било  спремно  за нове активности.

 

Важно је да дете устаје у  одређено време ,  а било би добро и да се након устајања  мало времена  посвети вежбама, које ће спречавати деформитете кичменог стуба, допринети  бољој  циркулацији и омогуцити детету да буде спремно за  активности које га очекују у току дана.   Важно је да се планира и одлазак на спавање у одређено време.  У овом узрасту  детету  је  потребно  око 10 сати спавања.

 

Изузетно је важно да код деце формирамо навику да се увек у одређено време одлази на спавање и у одређено време устаје. Ако то стално чинимо, развијамо код деце корисну навику која утиче да дете буде свежије, одморније и спремније за рад.

 

Ово је само предлог распореда дневних активности ученика :

 

 

НАСТАВА ПРЕ ПОДНЕ

Време

Садржај активности

7.00

Устајање

7.00-7.30

Јутарња хигијена, намештање кревета, вежбање, облачење, доручак, спремање за школу

7.30

Полазак у школу

7.45-12.05

Настава

12.05-13.00

Долазак кући, одмор

13.00-13.30

Ручак

13.30-15.00

Одмор, слободно време, помоћ у  кући, дружење

15.00-17.00

Учење

17.00-19.00

Одмор, слободно време, помоћ у  кући, дружење

19.00-19.30

Вечера

19.30-20.30

Припремање књига и шрибора за сутрашњи дан

20.30-21.00

Лична хигијена и припремање за одлазак за кревет

21.00

Одлазак у кревет

 

 Заједно са својим малишаном направите план активности који њему највише одговара и навикавајте  га да се тог плана придржава.