ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ
ИСХОДИ
По завршетку разреда ученик ће бити у стању да:
1. наведе у чему је успешан и у чему жели да напредује;
2. уочава међусобне разлике и сличности са другим ученицима у одељењу;
3. понаша се на начин који не угрожава потребе, права и осећања других;
4. препозна код себе и других основна осећања;
5. препознаје примере поштовања и кршења права детета у свом окружењу, причама, филмовима;
6. преиспитује своје поступке и прихвата да не мора увек да буде у праву;
7. тражи помоћ у ситуацијама кршења својих и туђих права;
8. разликује добру и лошу комуникацију у сопственом искуству, ближем окружењу, књижевним делима, филмовима;
9. комуницира слушајући саговорника и тражи објашњење онога што не разуме;
10. слободно износи мишљење, образлаже идеје, даје предлоге и прихвата да други могу имати другачије мишљење;
11. сарађује и преузима различите улоге у групи/тиму;
12. договара се и одлучује у доношењу одељењских правила и да се понаша у складу са њима;
13. својим речима образложи неопходност правила која регулишу живот у заједници;
14. препозна добре стране свог одељења и оно што би требало променити/побољшати;
15. заједно са вршњацима и наставником учествује у решавању проблема у одељењу;
16. учествује у изради плана једноставне акције;
17. са другим ученицима изводи и документује једноставну акцију;
18. доприноси промоцији акције;
19. на једноставан начин вреднује изведену акцију.