ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ

 

ИСХОДИ

 

По завршетку разреда ученик ће бити у стању да:

 

1.      наведе у чему је успешан и у чему жели да напредује;

2.      уочава међусобне разлике и сличности са другим ученицима у одељењу;

3.      понаша се на начин који не угрожава потребе, права и осећања других;

4.      препозна код себе и других основна осећања;

5.      препознаје примере поштовања и кршења права детета у свом окружењу, причама, филмовима;

6.      преиспитује своје поступке и прихвата да не мора увек да буде у праву;

7.      тражи помоћ у ситуацијама кршења својих и туђих права;

8.      разликује добру и лошу комуникацију у сопственом искуству, ближем окружењу, књижевним делима, филмовима;

9.      комуницира слушајући саговорника и тражи објашњење онога што не разуме;

10.  слободно износи мишљење, образлаже идеје, даје предлоге и прихвата да други могу имати другачије мишљење;

11.  сарађује и преузима различите улоге у групи/тиму;

12.  договара се и одлучује у доношењу одељењских правила и да се понаша у складу са њима;

13.  својим речима образложи неопходност правила која регулишу живот у заједници;

14.  препозна добре стране свог одељења и оно што би требало променити/побољшати;

15.  заједно са вршњацима и наставником учествује у решавању проблема у одељењу;

16.  учествује у изради плана једноставне акције;

17.  са другим ученицима изводи и документује једноставну акцију;

18.  доприноси промоцији акције;

19.  на једноставан начин вреднује изведену акцију.