МУЗИЧКА КУЛТУРА
ИСХОДИ
По завршетку разреда ученик ће бити у стању да:
|
|
1. објасни својим речима утиске о слушаном делу, особине тона, доживљај прегласне музике и њеног утицаја на тело и зашто је тишина важна; 2. разликује одабране звукове и тонове, певање/свирање; хор/један певач/група певача; оркестар/један свирач/група свирача, боју различитих певачких гласова и инструмената и музичке изражајне елементе; 3. препозна музички почетак и крај и понављање теме или карактеристичног мотива у слушаном делу; 4. повезује музичко дело у односу на њему блиске ситуације, врсту гласа и боју инструмента са карактером дела; 5. поштује договорена правила понашања при слушању музике; 6. користи самостално или уз помоћ одраслих, доступне носиоце звука; 7. изговара у ритму уз покрет бројалице; 8. пева по слуху песме различитог садржаја и расположења; 9. пева по слуху уз покрет народне песме, музичке игре; 10. примењује правилан начин певања и договорена правила понашања у групном певању и свирању; 11. свира по слуху звучне ономатопеје и илустрације, ритмичку пратњу уз бројалице и песме, једноставне аранжмане, свирачке деонице у музичким играма; 12. повезује почетне тонове песама-модела и једноставних наменских песама са бојама, ритам са графичким приказом; 13. објашњава својим речима доживљај свог и туђег извођења; 14. учествује у школским приредбама и манифестацијама; 15. направи дечје ритмичке инструменте; 16. ствара звучне ефекте, покрете уз музику, мању ритмичку целину помоћу различитих извора звука, ритмичку пратњу за бројалице, песме и музичке игре помоћу различитих извора звука, музичко питање и одговор на ритмичким удараљкама, једноставну мелодију на краћи задати текст; 17. – изабере према литерарном садржају одговарајући музички садржај. |