МУЗИЧКА КУЛТУРА

 

ИСХОДИ

 

 

По завршетку разреда ученик ће бити у стању да:

 

 

 

1.      објасни својим речима утиске о слушаном делу, особине тона, доживљај прегласне музике и њеног утицаја на тело и зашто је тишина важна;

2.      разликује одабране звукове и тонове, певање/свирање; хор/један певач/група певача; оркестар/један свирач/група свирача, боју различитих певачких гласова и инструмената и музичке изражајне елементе;

3.      препозна музички почетак и крај и понављање теме или карактеристичног мотива у слушаном делу;

4.      повезује музичко дело у односу на њему блиске ситуације, врсту гласа и боју инструмента са карактером дела;

5.      поштује договорена правила понашања при слушању музике;

6.      користи самостално или уз помоћ одраслих, доступне носиоце звука;

7.      изговара у ритму уз покрет бројалице;

8.      пева по слуху песме различитог садржаја и расположења;

9.      пева по слуху уз покрет народне песме, музичке игре;

10.  примењује правилан начин певања и договорена правила понашања у групном певању и свирању;

11.  свира по слуху звучне ономатопеје и илустрације, ритмичку пратњу уз бројалице и песме, једноставне аранжмане, свирачке деонице у музичким играма;

12.  повезује почетне тонове песама-модела и једноставних наменских песама са бојама, ритам са графичким приказом;

13.  објашњава својим речима доживљај свог и туђег извођења;

14.  учествује у школским приредбама и манифестацијама;

15.  направи дечје ритмичке инструменте;

16.  ствара звучне ефекте, покрете уз музику, мању ритмичку целину помоћу различитих извора звука, ритмичку пратњу за бројалице, песме и музичке игре помоћу различитих извора звука, музичко питање и одговор на ритмичким удараљкама, једноставну мелодију на краћи задати текст;

17.  – изабере према литерарном садржају одговарајући музички садржај.