Понедељак, 8.06.2020.

Задацима који следе обухваћено је све што смо учили у првом разреду.  Распоредите и решавајте их  када и како желите. Решавањем ових задатака сазнаћете  шта сте добро научили, а шта вам је остало још да утврдите:

 ( можете  их решавати и усмено)

 

 

 

 

 

 

 

 


Среда, 3.06.2020.

 

Утврди знања о годишњим добима  -  Радна свеска: 70. и 71. страна.

 

Посети своју електронску учионицу и решавај задатке!


Понедељак, 1.06.2020.

Ускоро стиже летo

Приближава нам се крај школске године. Ускоро ће  распуст, а онда  стиже  и лето. Лето  долази после пролећа, а пре је  јесени.   У суботу, 20. јуна 2020.  када почне лето обданица ће бити најдужа, а ноћ  најкраћа.   Лето је најтоплије годишње доба.

 

Које воће и поврће једеш лети?

Како се облачиш лети?

Како се штитиш од врелог сунца?

 

У уџбенику на 76 – 77. страни уочи шта се променило у шуми.

 

Обнови и о осталим годишњим добима: 

     -30. страна – јесен

    -54. страна – зима

    -72. страна –пролеће

 


 

 Четвртак, 28.05.2020.

 

Предмети око нас  су направљени од различитих материјала, који се различито понашају под спољашњим утицајима.   Материјали се могу узимати из природе -  СИРОВИНЕ. Од њих се прерадом добијају  други материјал

Природни материјали су: дрво, камен, глина, руде...

Прерађени материјали су: текстил, пластика, гума, стакло, метали.

Стакло је провидан материјал. Пропушта Сунчеве зраке и зато се од њега праве прозорска окна.

Метал је јак, чврст материјал који лако проводи топлоту и подноси високе температуре (посуђе, радијатори...).

Дрво је чврст материјал који се лако обрађује. Зато је погодан за израду намештаја. Од дрвета се добија и папир.

Гума је лако савитљив и мекан материјал. Тешко проводи топлоту. Издржљив је, па се од њега праве аутомобилске гуме. Такође се користи и за обућу, играчке...

Текстил (платно) је мекан материјал. Лако се обликује. Користи се за израду одеће, постељине...

 

Радна свеска коју смо поделиле путем имејла служи само за утврђивање знања о материјалима.

 

Решите задатке у вашим  Радним свескама на  69. страни.

Обнављајте садржаје из света око нас и спремите се за проверу знања.

 


Уторак, 26.05.2020.

 

Посматрај слике у уџбенику на  72. и 73. страни. Како се  понашају медвед, веверица, јеж, корњача, зец, птице.

Посматрај како се људи облаче  у пролеће. Грејете ли стан или кућу ових дана?

Да ли сте приметили колико се продужио дан?

Какво је време?

Прочитај текст на 74. страни у уџбенику и прошири своја знања о ластама и родама.

Након неколико читања усмено одговори на питања:

Где су ласте провеле зиму?

Због чега оне одлазе у топлије крајеве преко зиме?

Шта је оштетило њихова стара гнезда?

Чиме се ласте хране?

Када ће ласте опет путовати у топле крајеве?

Зашто људи воле роде?

Чиме се хране роде?

Где се налазе њихова гнезда?

 

Уради задатке  на 67.  и  68. страни радне свеске.

 

Обнављај садржаје из света око нас и спреми се за проверу знања.

 


Субота, 23,05,2020,

Посматрај слике и уочи промене:

Реши задатке : радна свеска 66. страна.

 


Четвртак, 21.05.2020.

 

Зашто су људи почели да праве куће,  шта им је у почетку служило као кућа  и од каквог материјала су почели да праве склоништа сазнаћеш на 71. страни уџбеника.

Пажљиво  погледај слике и одабери ону која највише личи на твоју.

Питај родитеље ко је направио кућу у којој живите и  колико отприлике треба времена да се направи једна кућа.

Уради задатке: Радна свеска, 65. страна.


Уџбеник, 70. страна – направи капе од папира на начине који су предложени или неки нови  и креативнији начин.

 

Одабери материјал који имаш,  обликуј га како можеш и направи неки предмет по жељи.

Фотографиши, покажи нам га на табли ,,Шта све могу да направим'' и мотивиши другаре да направе нешто слично.

 


Четвртак, 14.05.2020.

Како обликујемо материјале - уџбеник 69-70. страна.

 

Домаћи задатак:  Радна свеска, 63-64. страна

 

 

 


Понедељак. 11.05.2020.

 

Уради задатке на 62. страни радне свеске.

Затим погледај видео лекцију:

Прочитај лекцију у уџбенику 68. страна и реши постављене задатке.

 

Реши укрштеницу:

 


Пронађи и утврди знање играјући се ( слика је линк-скролуј и нађи ,,Путеви и правци''):

Среда, 6.05.2020.

 

 

Сети се шта смо научили- уџбеник 66. страна

 

 

Решавај задатке:  Радна свеска, 60. страна

 

 

 



Понедељак, 4.05.2020.

 

 

Кад будете задовољни како ваша биљка изгледа фотографите или снимите и поставите овде:

    ( + доле десно)

 

Made with Padlet

Овде можете да запишете и  своја запажања  или  их напишите у свеске.

У томе ти могу помоћи питања:

 

Како изгледају биљке  које су редовно заливане?

 

Како изгледају биљке  које нису редовно заливане?

 

или

 

Шта се догодило са листом јапанске љубичице који је био у чаши с водом?

 

Шта се догодило с листом који је стајао поред чаше?

 

Шта се догодило с биљком која је била покривена кутијом?


Среда, 29.04.2020.

 

Замолите своје родитеље – Добрица Ерић

Замолите своје родитеље

да вам кажу где се жито меље.

 

Салетите свог великог стрица

да вам каже где расте пшеница.

 

Доведите деду из предграђа

да вам каже како се хлеб рађа.

 

Да ли вам је бар у школи неко

објаснио где извире млеко?

 

Сутра ћете бити морепловци

а не знате шта расте на овци.

 

Сутра ћете бити војсковође

а нећете знати где зри грожђе.

 

Стасаћете бистри и весели

не знајући шта сте дужни пчели.

 

Стасаћете лепи, јаки, здрави

не схвативши шта сте дужни крави!

 

 

Како се рађа хлеб – Добрица Ерић

Прво се, с јесени, посеје пшеница. Потом пљусне киша, да семе проклија. Чим пшеница никне и озелени, снег је покрије, да јој буде топлије преко зиме. Кад се снег отопи, пшеницу прихранимо ђубривом, да брже расте. А кад нам порасте до колена, пшеница почиње да класа. На свакој влати пшенице, појави се по један клас. То су бркате крунице, дебеле као прст, у којима има по двадесетак зрна, меканих као мрвице хлеба.

Кад пшеница сазри и пожути, та зрна очврсну и добију црвену боју. Тада долази комбајн, да жање и врше. Пшеницу сипамо у једну дрвену зградицу, која се зове амбар. Кад се добро исуши, возимо је у млин, где се пшеница меље и претвара у брашно. Брашно код куће сипамо у сандук брашњар.

Моја мајка просеје два – три тањира брашна, дода мало квасца, воде и соли, и онда замеси тесто. Кад тесто “надође”, стави га у плех и пече у шпорету све док не порумени и добије тврду корицу.

Тако се рађа хлеб, који ми после слатко једемо, премазан кајмаком, пекмезом или медом, да нам све пуца за ушима.

 

 

Посматрај када мама или бака буду месиле и пекле хлеб. Замоли их да им помогнеш.

Прочитајте лекцију на 65. страни уџбеника. Домаћи задатак - уради оно што ти је најједноставније и доступно у кући. Посматрај биљку како расте. Побрини се да има добру земљу, доста сунца и влаге. Ако имаш башту засеј биљку у башти, негуј је  и посматрај како расте.


Сунчева светлост и топлота

Пронађи на слици бројеве од 1 до 10. Сваки пеђи мишем и прочитај текст који скривају. На крају прочитај и шта се крије испод отворене књиге.

Испод ове слике те чека осмосмерка!

                               О сунцу

 

Без сунца на Земљи не би било живота. Када би сунце престало да греје, на Земљи би било толико мрачно и хладно да ниједно живо биће не би могло да преживи.

 

Биљке користе светлост и топлоту сунца да би расле и производиле храну. Сунчева светлост им помаже и у стварању чистог ваздуха који удишемо. Животињама и људима сунце је извор светлости и топлоте.

 

Већина људи ужива у сунчању. Зраци које сунце шаље на Земљу помажу нашем организму да ствара витамин Д, који је потребан за правилан раст и развој. Међутим, дуго излагање зрацима сунца може да буде штетно и да доведе до болести. Зато је потребно да кожу заштитимо кремом за сунчање, да на себи имамо одговарајућу одећу и да увек носимо капу или шешир. Треба да носимо и наочаре за сунце да бисмо заштитили очи.

 

У летњим месецима треба избегавати излагање сунцу од 10 сати ујутру до 4 сата послеподне. У то време најбоље је бити у дебелој хладовини.

 

 

Запиши у свеску:

 

Сунчева светлост и топлота

 

Сунчева светлост и топлота су неопходне за раст и развој свих живих бића. Без Сунца не би био могућ живот.  Сунце је извор живота.

 

 

 


Уради цртеж на 57. страни у радној свесци.


Среда, 15.04.2020.

Надамо се да сте научили лекцију о изгледу земљишта. Научили сте да је равница равно земљиште, а да се  узвишења од најнижег ка вишем ређају овако:

 


 

Надамо се и да сте пажљиво прочитали  како ваши вршњаци описују своје крајеве и да сте на сличан начин и ви описали свој крај.

 

Решавајте задатке у радној свесци на 56-57. страни уз помоћ неког од одраслих.

 


Понедељак, 13.04.2020.




Среда, 8.04.2020.

Земљиште

 

Поред воде и ваздуха, земљиште је  неопходно за живот на Земљи.

 

Биљке на њему расту.  Да би могле да живе и развијају се из њега упијају воду и друге  хранљиве материје.

 

Неке  животиње живе на земљишту, неке у земљишту.

 

Људи  живе на земљишту, на њему праве куће, школе, путеве, пруге и друге потребне грађевине, обрађују  земљиште да би гајили разне биљке и тако себи обезбедили  храну…

 

Земљиште није на свим местима истог састава и плодности.

 

 

 

Постоје разне врсте земљишта. Оне се разликују по боји, по растреситости и влажности.

Неко земљиште је црне, неко црвене, неко браон боје... Неко земљиште је више,  а неко мање влажно. Особине земљишта утичу на раст  биљака, али и на начин  његове обраде.

 

Најплодније земљиште  користи се за гајење воћа, поврћа и других биљака. Оно је  тамне боје, растресито је, добро упија воду, лако је за обраду.Таква је хумуша.

 

 

 

 Хумуша је црне боје. Растресита  је и погодна за обраду и за гајење жита, воћа и
поврћа.


Глинуша је жућкасте боје. Збијена је и тешка за обраду. Погодна је за гајење жита.Користи се за израду разних предмета као што су: цигла, саксије и разно глинено посуђе. На њему не могу добро да успевају биљке јер је је збијено, влажно,  јако лепљиво и тешко за обраду.Глину користимо и на часовима ликовног васпитања.


Пескуша је врло растресита, јер у себи има доста песка. Сиве је
боје. Лако се обрађује и лако пропушта воду. Да би биљке на њој
успевале, потребно је доста кише или наводњавање. Овакво земљиште
често се налази поред река, а на њему се гаји поврће.


Кречуша је земљиште брдовитих крајева. Обично је црвенкасте
боје. Та врста земљишта је растресита и лака за обраду. Биљке, нарочито
кромпир, малине и винова лоза, могу добро да роде ако се такво
земљиште ђубри и ако падне довољно кише.

За живот биљака, животиња и људи, веома је важно какво је земљиште на коме живе.

 

             Отвори радну свеску на  55. страни. Прочитај задатке. Реши оно што можеш.

Не треба да излазиш напоље. Оно што можеш уради уз помоћ неког од одраслих.

Забави се решавањем укрштенице:

Понедељак, 6.04.2020.

Реши укрштеницу.

Прелистај презентацију о земљишту ;

 

 

Прочитај лекцију под истим насловом на 60-61. страни уџбеника.

Напиши наслов у свеске и одговори на питања на 61. страни.


Среда, 1.04.2020.

Ако желиш можеш још једном погледати видео лекције  Ваздух

Ветар

Нежива природа

   Сада уради задатке: радна свеска 54. старна.

(Ако у кући немаш балон у реду је, овај задатака прескочи. Ако знаш уради без дувања балона.)


Уторак, 31.03.2020.



Понедељак, 30.03.2020.


Четвртак, 26.03.2020.

Прелистајте презентацију испод.

Отворите уџбеник, страна 58. Пажљиво прочитајте текст више пута. Подвуците оно што је важно и научите.

До уторка урадите задатке на 52-53. страни ваше радне свеске. Од 4 понуђена огледа на 53. страни урадите оно што можете са неком одраслом особом и запишите своја запажања у свеску.


Уторак, 24.03.2020.


Урадите задатке у радним свескама на  49. и  50. страни.     После се забавите  решавајући квиз:

КВИЗ -


Петак, 20.03.2020.

Пролеће почиње 20. марта у 4:49 и трајаће до 20. јуна у 23:43. Укупно време трајања пролећа износиће 92 дана 17 сати и 30 минута.

Данас је равнодевница  - дан и ноћ трају једнако ( приближно једнако).

Ујутру  смо видели Сунце пре него што се оно уствари појавило изнад хоризонта, а увече када Сунце оде испод западног хоризонта ми ћемо га још неколико минута видети као да је изнад хоризонта.


Четвртак, 19.03.2020.

 

Отворите ваше свеске!

 

 Упоредите текст са ове слике са текстом у вашој свесци!

 

Ако сте нешто пропустили, ваш задатак је да то препишете!

 

 Ако сте написали још нешто  СВАКА ЧАСТ!

 

 НА ДОБРОМ СТЕ ПУТУ!

 


Мејл ће нам послати само они ученици којима нешто НИЈЕ БИЛО ЈАСНО!

 


Делови биљака су корен, стабло, лист, цвет, плод и семе.

Резултат слика за делови билјке слика

Корен је део биљке који биљку причвршћује за земљиште. Уз помоћ њега биљка упија воду и хранљиве материје из земљишта.

 

 

Стабло је део биљке који повезује корен са осталим деловима биљке. Проводи воду и хранљиве материје до листова и цветова.

 

 

Лист је део биљке који уз помоћ сунчеве светлости и топлоте ствара храну за биљку.  Лист уз помоћ сунчеве светлости и топлоте ствара храну, и тада ослобађа кисеоник који је људима неопходан за дисање и зато биљке зовемо „зелена плућа планете Земље“.

 

 

Цвет је део биљке који служи за размножавање биљака и настаје пре плода. Јарких је боја, јер тако привлачи инсекте који помажу у размножавању биљака.

 

 

Плод је део биљке који настаје након цвета и често се користи у исхрани (нису сви плодови јестиви), у себи носи семе.

 

Семе је део биљке којим се биљка размножава. Када посадимо семе, расте нова биљка.

 

 

 


Жаба чита новине

 

Седи жаба сама

На листу локвања,

Од жаркога сунца

Штитом се заклања.

Да новине чита,

То вам слика каже,

Ал' не може да нађе,

Што јој очи траже.

Знате већ о чему

Жабе бригу воде:

Хоће ли се скоро

Одселити роде.

 

                                                                                                Ј. Ј. Змај

 

ПОГОДИ КО ЈЕ:

 

 Има дуг кљун и дуге ноге. Живи у бари, а помиње се и у једно  јпесмици чика Јове Змаја. То је ... (рода).

 

 

 

 

 

 

Храни се комарцима. Живи у бари. Једнако добро се сналази у води и ван ње. Може да седи на локвању, али брзо бежи у воду чим наиђе рода или чапља. То је... (жаба).




 

Леска је листопадно дрво. Најчешће расте у облику жбуна а може да расте и као дрво.

 

Плод леске је  лешник.

 



 

Бор је зимзелено дрво и расте веома високо.

 

Његови листови су у облику иглица тамнозелене боје.

 

На бору расту шишарке у којима се налази семе.

 




Природа је свуда око нас. И ми смо део природе. Природу чине: земљиште, вода, ваздух, сунце, биљке, животиње и људи.

 

 

 

 




Месеци у години

1 месец = 30 или 31 дан

фебруар = 28 или 29 дана

1 година = 12 месеци

 

1.      Колико је месеци прошло од твог поласка у први разред?

 

2.      Колико још има дана до Нове године?

 

3.      Колико времена треба да прође до твог рођендана?

 

4.      За колико година полазиш у четврти разред?

 

5.      Колико дана има викенд?

 

6.      Који је месец са најмање дана у години?

Колико година има месеци?

 

Који је први а који последњи месец у години?

 

Који је шести месец у години?

 

 



Добро јутро                                         добар дан                                                   добро вече


 

 

 

 

 

 





Бројеви  телефона за хитне случајеве:

192 полиција,

193 ватрогасци,

 194 хитна помоћ

 



Чувамо околину




ПРАВА И ОБАВЕЗЕ

 

Твоја права у школи су да:

-стичеш знања о свему што је потребно

-да питаш све што те занима

-да слободно изражаваш своје мишљење

-да користиш школске просторије, намештај и наставна средства

 

Твоје обавезе у школи су:

-да редовно и на време долазиш у школу

-да учиш, вежбаш и извршаваш своје школске обавезе

-да поштујеш правилча понашања

-чуваш школску имовину


Живимо у насељу, окружени другим људима. Они који су нам у најближем окружењу су наши суседи или комшије. Људи у насељу обављају различите послове. Они и брину о њему. На тај начин заједнички живот постаје пријатнији и лакши. Мања насеља су села, а већа градови.

Rezultat slika za село град

Rezultat slika za београд


Школа је место где ученици стичу знања уз помоћ учитеља. 

У школи ђаци читају, пишу, певају, вежбају, друже се и играју.

 

 

ДОБРО ЈУТРО

ДОБАР  ДАН

ДОБРО  ВЕЧЕ

ЗДРАВО

ИЗВИНИТЕ

ИЗВОЛИТЕ

МОЛИМ  ВАС

ХВАЛА

ДРАГО МИ ЈЕ